Tuesday 16 December 2014

SIAPA CINTA PERTAMA :)

Assalamualaikum ..
Sekarang seperti biasa ada kat pejabat, masih meneruskan hidup sebagai pelajar praktikal :) Aku sangat bernasib baik sebab dapat bos yang baik dan lembut sangat-sangattttt. Lepas tu pula ada akak sorang ni nama Marhaizan memang sporting sangat. Hari first masuk memang banyak tanya dia semua benda yang aku tak tau. Aku panggil dia akak je. Hihihi saja nak cerita :)
Okay. Tadi lepas siap makan, tiba-tiba je semangat datang nak tulis. Ni nak cerita.

Bila sebut je CINTA, mesti macam-macam yang datang dalam fikiran kita. Ada yang kata cinta tu sakit, cinta tu sedih, cinta tu buta (Trademark popular ayah aku bila anak-anak dia bercinta). Tapi sebenarnya apa yang kita rasa tentang cinta, cuma diri kita yang akan faham.

Cinta pertama. Ramai yang cakap cinta pertama ni susah nak lupa. Sebab dia banyak bawak kenangan manis masa kita kecik-kecik. Masa kecik kita tak ada masalah macam orang dewasa jadi sesuai la nak kata semua kenangan manis. Bukan la takde langsung kenangan pahit tapi sikit jelaaaa. Aku pun ada cinta pertama. Tapi aku tak pasti betul ke tu cinta pertama aku. :( Sebab dulu, aku mudah suka kat budak laki. Kat tadika dulu berapa kali agaknya aku jatuh cinta. Jadi sampai sekarang aku konfius siapa sebenarnya cinta pertama aku. Hahaha. Jadi sebenarnya aku ada banyak cinta pertama, kedua dan seterusnya. :)




Berbeza dengan sekarang aku susah nak jatuh cinta. Sebab bila dah besar pandai fikir itu semua, haaa baru aku sedar aku takleh bercinta dengan semua lelaki idaman aku. Dan apa yang paling banyak aku belajar tentang cinta,.Jangan terlalu berharap.  Tapi memang lumrahlah bila seorang wanita macam aku pun nak bahagia.  Bila nak bahagia mestilah kita berharap. Betul tak. (kelip-kelip mata). 
Kenapa aku kata jangan berharap? Sebab aku belajar dengan apa yang berlaku kat depan mata sendiri.  Kita setia berapa lama pun, kalau tak ada jodoh, kau buat la apa pun. Dia tetap bukan jodoh kau. Entah-entah orang yang kita baru kenal sehari, esok-esok dia yang kita kahwin :) Siapa tau kan?
Apa yang aku penting, cinta pertama tak menjamin dia yang akan bahagiakan kita. Jadi tak perlu sedih sampai dah tak nak bercinta bila kehilangan cinta pertama kita. Sebab CINTA SEJATI  itu lebih manis. Percayalah. :)



                                                                       -PINKMARCELLA-

5 comments: